Profesjonelle til fingerspissene
Den pensjonerte gartneren Odd Johansen bor sammen med kona i en tomannsbolig i Tønsberg. Der har de bodd i 30 år og allerede da de flyttet inn var det feil og mangler på badet!
- Vi meldte fra til utbyggeren og endringer ble gjort uten at det ble bedre. Men med barn, jobb, nytt hus - så lærte vi oss å leve med det. Det er jo vår egen feil at det aldri ble fikset ordentlig. Men nå var vi lei og ville ha en forandring!
Da Odd og kona skulle pusse opp badet fikk de en femukers plan med detaljert forklaring dag-for-dag om hvem som skulle komme, hva de skulle gjøre og hvorfor. Alt skulle endres: Vegger, vinduer, dør, fliser, gulv - hele det sju kvadratmeter store badet ble revet og pusset opp. Da alt skulle rives, hev de også ut badekaret og satte inn dusj. Det er plasseffektivt og reduserer fare for fall. Planen ble fulgt til punkt og prikke, og etter nøyaktig fem uker - stod badet ferdig som avtalt. - I dag er det i topp stand med lyse fargetoner og klassisk design, forteller Johansen.
TIDLIGERE PROBLEMER
Gjennom årene har ekteparet hatt flere problemer med badet. Derfor setter de ekstra stor pris på 10 års garantien som de nå har fått. - Etter at man har hatt problemer med badet, vet man hvor viktig det er at jobben blir gjort ordentlig. Garantien gir oss en ekstra trygghet.
I dag har Johansen to voksne barn og ett barnebarn. De har ofte besøk og badet blir brukt flittig. - Badet er et veldig viktig rom i huset vårt. Nå er det et rom vi liker å være i også.
IMPONERT OVER RØRLEGGEREN
Johansen hadde tidligere brukt Bademiljø Henriksen Rørleggerbedrift, og var fornøyd med det, men denne gangen ble han virkelig imponert. - De var profesjonelle til fingerspissene. De holdt oss informert hele tiden, inkluderte oss, ga oss gode råd og vi følte oss veldig godt ivaretatt. De kom et helt team med fagfolk for å se på badet, men det var rørleggeren som var sjefen, og han vi forholdt oss til. Da de begynte arbeidet var det første de gjorde å pakke inn gang, trapper og tak i beskyttelsesplast slik at ingenting skulle bli unødig skittent eller ødelagt. Vi bodde i huset under hele ombyggingen uten problemer.
MAPPE MED DOKUMENTASJON
En annen ting Johansen ble begeistret over, var mappen de fikk etter at arbeidet var utført. Mappen inneholdt dokumentasjon og bilder av alt som er gjort. Vi er veldig fornøyde med det nye badet vårt og måten jobben er utført på, avslutter Odd Johansen.